Filmvisning

Utomhusbio: Pearl Harbor

Romantiskt krigsdrama som utspelar sig vid tiden för Pearl Harbor-attacken på Hawaii. Film från 2001 i regi av Michael Bay.

Vi följer två unga piloter, Rafe McCawley (Ben Affleck) och Danny Walker (Josh Hartnett), som tillsammans växte upp som bröder och lärde sig att flyga genom växtbesprutning. Nu är de lite äldre och de är båda piloter i det amerikanska flygvapnet. Rafe blir kär i Evelyn Johnson (Kate Beckinsale), en vacker och modig sjuksköterska i den amerikanska flottan. Deras kärlek har precis börjat blomma ut, när tragiska händelser förändrar deras öde.

Filmer under bar himmel

Ta med dig en filt, slå dig ner i gräset utanför museet och njut av biofilmer med flygtema för alla åldrar.

Praktisk information
  • book_online

Visas utomhus, utanför Flygvapenmuseum. Fri entré, ingen förbokning. Ta med egen filt att sitta på. Biosnacks finns att köpa i restaurangen.

• info

Filmens längd är 3 timmar och 3 minuter. Rekommenderas från 11 år.

fredag 9 augusti 18:30 - 21:33