Legobyggen.
Dagskollo

Teknikdagar med LEGO-bygge: Sommaringenjörerna

Låt ditt barn upptäcka teknikens värld under sommarlovet med motoriserade LEGO-modeller!

Barn mellan 8 och 12 år har nu chansen att bli sommaringenjörer genom att delta i Bricks Challenge, som både stimulerar deras fantasi och utvecklar kunskaper om teknik.

Skicka in en intresseanmälan för ditt barn till sommarlovets roligaste aktivitet! Antalet platser är begränsat.

Upplägg

Bricks Challenge är en aktivitet som pågår i flera dagar och där barn får bygga och leka med LEGO-modeller, som skapar en förståelse för teknik och fysik inom ett specifikt tema. Allt sker under professionell handledning av engagerade instruktörer.

Vi träffas på Flygvapenmuseum under fem timmar varje dag. Dagarna består av tre pass med pauser emellan. Deltagarna tar med sig egen lunch och äter tillsammans i Flyglabbets matsäcksyta.

Young Engineers

Sommaringenjörerna arrangeras av Flygvapenmuseum i samarbete med Young Engineers, ett Linköpings-företag som skapar lärande fritidsaktiviteter om teknik. Young Engineers vill bidra till att ta fram unga ingenjörer genom att väcka och ta tillvara barns intresse för teknik.

Praktisk information
  • info

Ålder: 8–12 år.
    Tid: 5–9 augusti, varje dag klockan 10:15–15:15.
    Plats: Flygvapenmuseum.
    Mat: Deltagarna tar med sig egen lunch och fika. Vi äter tillsammans i Flyglabbets matsäcksyta, där det finns mikro, kylskåp och frys.
    Antal platser: 16 stycken.
    Kostnad: 1500 kronor per barn.
    Vi kommer erbjuda två platser kostnadsfritt. Om du är intresserad av en sådan plats, motivera i din anmälan varför just ditt barn ska få en av platserna.

Anmäl intresse för ditt barn via denna länk!
Intresseanmälan är öppen fram till 2 juni. Efter det kommer en uttagning att göras och du kommer att få besked senast den 5 juni om ditt barn har fått plats.

Betalning

Betalning genomförs senast 3 juli i receptionen på Flygvapenmuseum, antingen med kort, Swish eller kontanter. Om ingen betalning har gjorts när detta har passerat, så erbjuds platsen till en annan sökande.

Deltagande

För att deltagarna ska få den bästa möjliga upplevelsen är det viktigt att ditt barn håller tiderna samt deltar under alla dagar och hela dagarna, eftersom programmens dagar hänger ihop.

Dålig tajming?

Sommaringenjörerna anordnas under två perioder under sommarlovet. Den första perioden är 17–19 juni och den andra perioden är 5–9 augusti. De båda perioderna är fristående från varandra.

Legobyggen och barn som bygger.
Foto: Flygvapenmuseum.
måndag 5 augusti 10:15 - 15:15