Guidad visning

Visning: Textilmagasinet

Bakom kulisserna! Följ med på visning i Flygvapenmuseums textilmagasin.

Textilmagasinet är en viktig del av Flygvapenmuseums samling. Här förvaltas flygoveraller, uniformer, huvudbonader, lottadräkter, skor och arbetsdräkter från 1900-talets början till idag. Nu har du chansen att studera de unika föremålen i lite närmare.

Föremålsintendent Inga-Lill Eliasson ger en introduktion om förebyggande vård – ljus, klimat, förvaring, skadeinsekter – samt berättar om märkning och registrering av textilier. Vi gör en rundvandring i magasinet och tittar närmare på några utvalda uniformer, delar till uniformerna och andra föremål som är specifika i vår samling.

• book_online

Biljettpris: 175 kronor, inklusive entréavgift till museet. Köp din biljett på TimeCenter via biljettlänken på den här sidan, eller i museets reception. Begränsat antal platser. Gratis för ungdomar till och med 18 år. Läs mer om entréavgifter här

torsdag 25 april 17:30 - 18:30