Visning

Nyhet! Flygdrömmar, världskrig och livsöden

– Den farligaste eran i svensk flyghistoria

Förhöj ditt besök med en guidad visning som lotsar dig genom pionjärernas personliga berättelser och fascinerande händelser där flygplanen har spelat en avgörande roll. Berättelserna fördjupas av filmklipp, fotografier, illustrationer och animationer. Under visningen får du höra mer om både välkända flygarpersonligheter och mer okända livsöden ur den svenska flyghistorien. Ta chansen att ställa frågor om flygplanen och pionjärerna som bidrog till att göra drömmen om att flyga och kunna försvara Sverige från luften till verklighet.

Under museets öppettider: 1 900 kronor.
Utanför museets öppettider: 2 700 kronor.
Grupper från museer och militära kamratföreningar har alltid 25 procent rabatt på visningskostnaden.

En gruppvisning pågår i en timme. Maximalt antal deltagare per grupp är 20 personer. Antalet är begränsat utifrån möjligheten att kunna höra guiden.

Inför ert besök

Läs om tillgänglighet och annat bra att veta inför ert besök!